Wat zijn de voorzorgsmaatregelen die BBF neemt voor COVID-19?

titelafbeelding voor covid-19 maten op bbf

Wat zijn de voorzorgsmaatregelen die BBF neemt voor COVID-19?

Het waarborgen van de gezondheid en veiligheid van onze huurders, klanten en personeel is een prioriteit bij BBF, en met de uitdagingen waar de wereld de afgelopen maanden met COVID-19 mee te maken heeft gehad, is onze focus alleen maar groter geworden. 

Naarmate de epidemie zich verder ontwikkelt en de regering de beperkingen aanpast, hebben we hard gewerkt om ervoor te zorgen dat we een veilige en hygiënische omgeving voor onze medewerkers en huurders blijven garanderen.

We willen ervoor zorgen dat iedereen die met BBF werkt zich veilig en comfortabel voelt in deze tijden.  

Om dit te doen, hebben we nieuwe operationele procedures ingevoerd in onze kantoren en werken nauw samen met onze schoonmaakploegen voor de implementatie van verhoogde schoonmaakstandaarden in onze appartementen. 

Operationele procedures - BBF-kantoren

Vanaf 11 mei 2020 zal BBF onze kantoren in het centrum en de Europese wijk openen om huurders en gasten uit te nodigen op afspraak. Om de veiligheid van onze medewerkers en gasten tijdens deze bezoeken te waarborgen heeft BBF nieuwe operationele procedures opgesteld. Dit houdt in:
  • Handhaving van 1,5 m afstand: Sociale afstand van 1,5 m moet te allen tijde behouden blijven
  • Maskers: Alle BBF medewerkers zullen worden voorzien van maskers en we moedigen alle bezoekers aan om ook een masker te gebruiken.
  • Ontsmettingsgel en handschoenen: zullen beschikbaar zijn voor personeel en bezoekers aan de receptie.
  • Plexi-screens: worden voorzien voor alle ontmoetingen met bezoekers
  • Dagelijks desinfecteren: Alle werkruimtes worden dagelijks gedesinfecteerd
  • Geen cash handling: Wij accepteren geen contante betaling van de huur.
  • Beperkte toegang: Bezoekers mogen geen gebruik maken van de toiletten, met uitzondering van ouderen of zwangere vrouwen.

Huidige huurders: Online Afspraken maken

Rekening houdend met de geldende regels omtrent afstand houden, verzoeken we om uw afspraak vooraf online te boeken met uw lokale BBF Service Adviseur. Klik hieronder op uw lokale kantoor om uw online afspraak te boeken:Kantoor CityKantoor Schuman

Verkoopbezoeken: Online Afspraken maken

Vanaf maandag 11 mei zijn we ook in de gelegenheid om de verkoop en verhuur van appartementen fysieke plaatsbezoeken te organiseren echter beperkt tot maximaal twee personen per bezoek. Afspraak fysiek bezoek Als u niet in staat bent om aanwezig te zijn? Geen probleem, wij bieden ook virtuele tours aan en u kunt zich hiervoor online inschrijven via de volgende link. Virtueel bezoek boeken
bbf verkoper die appartement huurt om te koppelen

Richtlijnen voor het bezoeken van appartementen

Houd er rekening mee dat het zeer belangrijk is om tijdens een persoonlijk bezoek aan een appartement rekening te houden met de hierboven beschreven afstandsregels. Dit omvat het betreden van kleine besloten ruimtes zoals liften. Wij raden u aan, waar mogelijk, gebruik te maken van de trap. Als een van de partijen zich op enig moment tijdens het bezoek ongemakkelijk voelt, kunnen ze vragen om de afspraak te stoppen of uit te stellen.

Technische of onderhoudsbezoeken in uw appartement

Ons technisch team zal vanaf maandag 11 mei ook alle nood- en niet-noodverzoeken uitvoeren. Indien u eerder een niet-spoedeisend verzoek heeft ingediend tijdens de COVID-19 periode, zal dit in de komende week worden uitgevoerd. Wanneer ons technisch team een appartement bezoekt, hebben ze de opdracht gekregen om de volgende acties te ondernemen:
bbf-technicus die een vaatwasser monteert
  • Handschoenen: Bij aankomst zullen ze een nieuw paar handschoenen aantrekken voordat ze het appartement binnengaan.
  • Maskers: In uw appartement is het verplicht om zowel handschoenen als maskers te dragen.
  • Toestemming van de huurder: Zij zullen de huurder vragen of hij of zij toestemming geeft om in hun aanwezigheid in het appartement te werken.
  • Social distancing: Als de huurder ervoor kiest om in het appartement te blijven, moet hij/zij altijd een sociale afstand van 1,5 meter bewaren.
  • Geopende ramen: De technieker zal ook een raam openen tijdens de interventie om een adequate ventilatie van het appartement te verzekeren.
  • Veiligheid eerst: Als u of de technicus zich ongemakkelijk voelt of als de gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen niet worden nageleefd, moeten de werkzaamheden te allen tijde onmiddellijk worden stopgezet.
  • Tussen de appartementen: Na afloop van de ingreep zullen zij hun handschoenen in een daarvoor bestemde zak doen en voor het volgende bezoek een nieuw paar handschoenen aantrekken.

Schoonmaak in uw appartement

Zoals vermeld in de communicatie op maandag 4 mei worden de volledige tweewekelijkse schoonmaakdiensten voor onze appartementen met dienstverlening hervat vanaf 11 mei 2020. Als u niet wilt dat een schoonmaakmedewerker uw appartement binnenkomt en u heeft ons aanvraagformulier in de e-mail niet ingevuld, laat het dan zo snel mogelijk weten aan uw Service Adviseur. We hebben nauw samengewerkt met onze schoonmaakploegen om ervoor te zorgen dat de veiligheid en hygiëne van onze huurders de hoogste prioriteit heeft. Zie daarom hieronder de aanvullende maatregelen die zijn genomen met betrekking tot de schoonmaak van uw appartement:
  • Hydro-alcoholische gel tussen de appartementen: Onze schoonmakers wassen hun handen met zeep of gebruiken hydro-alcoholische gel tussen de appartementen.
  • Handschoenen: Ze zullen ook wegwerphandschoenen aantrekken voordat ze het appartement binnengaan.
  • Maskers: In uw appartement is het verplicht om zowel handschoenen als maskers te dragen.
  • Toestemming van de huurder: Zij zullen de huurder vragen of hij of zij toestemming geeft om in hun aanwezigheid in het appartement te werken.
  • Social distancing: Als de huurder ervoor kiest om in het appartement te blijven, moet hij de sociale afstand tot het appartement altijd 1,5 meter houden.
  • Producten: Ze worden gereinigd met bleekmiddel, alcoholazijn en dettol voor desinfectie.
  • Veiligheid eerst: Als u of de schoonmaker zich ongemakkelijk voelt of als de gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen niet worden opgevolgd, moet het werk op elk moment onmiddellijk worden stopgezet.
  • Doeken verwisselen: Zodra het appartement is schoongemaakt, wordt de microvezeldoek weggegooid en wordt er een nieuwe doek gebruikt in het volgende appartement of de gemeenschappelijke ruimte. Dit is ook het geval voor het schoonmaken van de vloeren, waarbij het schoonmaakdoekje tussen elk appartement wordt verwisseld.
  • Tussen de appartementen: Na afloop van de ingreep zullen zij hun handschoenen in een daarvoor bestemde zak doen en voor het volgende bezoek een nieuw paar handschoenen aantrekken.

Verzoeken om geen reiniging - Veranderingen in het linnengoed

We begrijpen dat niet iedereen zich op zijn gemak zal voelen als iemand zijn appartement binnenkomt. Daarom, als u heeft gevraagd om geen schoonmaak te hebben in uw appartement tijdens deze periode, zal u nog steeds op de hoogte worden gebracht van de verzoeken om linnengoed te wisselen elke twee weken. Onze richtlijnen voor het verwisselen van linnen blijven met behulp van handschoenen en vragen de huurders om het linnen op de geplande datum klaar te hebben voor ophaling.

Vooruitkijken

De veiligheid en het welzijn van onze huurders en medewerkers staat voorop. Daarom zal BBF, met het oog op de toekomst, onze activiteiten en procedures blijven evalueren om ervoor te zorgen dat we blijven voldoen aan de richtlijnen van de overheid en om veilige en hygiënische appartementen voor onze huurders aan te bieden. Wij willen van de gelegenheid gebruik maken om onze zakelijke partners en huurders te bedanken voor uw voortdurende steun gedurende deze tijd en we kijken uit naar een nieuwe ontmoeting, hopelijk in de nabije toekomst!

Verwante berichten

covid-19 maatregelen bij bbf appartementen

BBF Serviced Apartments vergemakkelijkt de verplichte quarantaine

BBF Serviced Apartments vergemakkelijkt de verplichte quarantaine

Veel werknemers willen terug naar Brussel voor hun werk, maar omdat België voorlopig quarantaine oplegt, is de grote vraag: hoe kun je veilig terugkomen? Hieronder vindt u een korte handleiding om u te helpen veilig terug te keren naar België en om uw voorlopig verplichte quarantaine gemakkelijk te maken. Bovendien zijn er enkele nuttige links en informatie van de Belgische overheid om u op de hoogte te houden van de laatste adviezen en richtlijnen.

Reizen naar België

covid-19 maatregelen bij bbf appartementen
Wanneer u voor het eerst in België aankomt, komt u waarschijnlijk via The Brussels Airport in Zaventem aan. Op de website van de luchthaven vindt u nuttige informatie over de hygiënemaatregelen die binnen de luchthaven moeten worden gehandhaafd, evenals vele andere links naar informatie voor uw aankomst.   Dit houdt in:

  • Noodzakelijke sociale afstandsmaatregelen
  • De noodzaak van verplichte mondmaskers
  • Afhalen en openbaar vervoer opties beschikbaar
  • Luchthavenlounge, informatie over de opening van de winkel
  • en meer
U kunt aanvullende informatie vinden hier.

Twee weken in quarantaine bij BBF

Eén van de vereisten om terug te keren naar België is een verplichte quarantaine na aankomst. Bij BBF hebben we alles om dat in de veiligste omstandigheden te kunnen doen

Zelf inchecken

Alle BBF Appartementen hebben de mogelijkheid om zelf in te checken in het gebouw zelf of in de nabijheid. Dit betekent dat u zich bij aankomst geen zorgen hoeft te maken over social distancing, u hoeft alleen maar uw kluiscode in te voeren, uw check-in enveloppe met sleutels te pakken en direct naar uw appartement te gaan.

Volledig ingerichte keukens

Om uw verplichte quarantaine comfortabel te kunnen doorbrengen zijn onze appartementen uitgerust met volledig uitgeruste keukens. U hoeft niet afhankelijk van dure fastfood maaltijden elke dag. Onze keukens zijn inclusief:

  • Potten en pannen
  • Bestek
  • Glazen en bekers
  • Kommen en borden
  • Keukenhanddoeken
  • en meer om je thuis te laten koken
Hoe aan voedingswaren geraken? België heeft meerdere voedingswinkels en supermarkten die aan huis leveren. Bekijk hier de lijst verstrekt door Expats in Brussel.

24/7 noodhulplijn

Met BBF ben je nooit alleen. Onze service-appartementen hebben 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot hulp. Als u een noodgeval heeft buiten onze kantooruren, kunt u contact opnemen met onze alarmcentrale en zij kunnen u helpen.

Eigen Technisch team

Een ander pluspunt van het verblijf bij BBF terwijl u zichzelf isoleert, is ons interne onderhoudsteam. Als er iets niet meer werkt, kunt u direct een onderhoudsaanvraag indienen, dag of nacht, met behulp van onze BBF Serviced Apartments App. Dit verzoek gaat direct naar ons onderhoudsteam dat uw appartement zal bezoeken om het probleem op te lossen, terwijl u onze COVID-veiligheidsrichtlijnen volgt .

Professionele schoonmaakdiensten

Het BBF-reinigingsteam hanteert de hoogste normen om de veiligheid en het welzijn van onze huurders te garanderen. Onze appartementen worden om de twee weken schoongemaakt door een van onze professionele schoonmaakmedewerkers. Bij het schoonmaken nemen zij de volgende maatregelen om uw veiligheid te waarborgen:

  • Hydro-alcoholische gel tussen de appartementen
  • Handschoenen
  • Maskers
  • Toestemming van de huurder
  • Social distancing
  • Producten
  • Veiligheid voorop
  • Linnen wisselen
  • Veiligheidsmaatregelen tussen appartementen

Voor een uitgebreide handleiding voor elk van deze stappen, zie onze COVID-19 update.

ISAAP-accreditatie

Bent u nog aan het twijfelen? Geloof ons niet op ons woord. BBF Apartments beschikt over ISAAP Accreditatie, een internationaal erkende kwaliteitsbeoordelingsstandaard van de Association of Serviced Apartment Providers (ASA), de Corporate Housing Providers Association (CHPA) en de Global Alliance of Serviced Accommodation (GASA).

Advies en informatie van de overheid

De Belgische regering heeft een COVID19 -website gecreëerd die beschikbaar is in het Engels, Frans, Nederlands en Duits om te helpen begrijpen welke voorzorgsmaatregelen en acties moeten worden gevolgd. Als u in Brussel verblijft, is er ook een speciale coronaviruswebsite met basisinformatie over hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. www.coronavirus.brussels Belangrijk: Voor internationale reizigers die in België aankomen, is een 14 dagen durende zelfisolatieperiode vereist.
Lees meer

Zoeken
Grootte
Prijs

Panden vergelijken

Vergelijk