Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? We hebben een aantal van onze meest gestelde vragen opgesomd om te helpen. Als u niet kunt vinden wat u zoekt, bel ons dan zodat we u kunnen helpen met het vinden van een oplossing.

Huurders - Een appartement huren

Heb je een appartement gevonden dat je leuk vindt en wil je het persoonlijk zien? Een van onze huur consultants geeft u graag een bezichtiging.

U kunt contact met hen opnemen per telefoon: +32 (0)2 705 05 21 of per e-mail: sales@bbf.be

Kan je niet persoonlijk komen?

Onze Huur Consultants kunnen u nog steeds 'virtueel' een gepersonaliseerde rondleiding geven. Geef ons graag een seintje indien u een virtuele tour wenst.

Zodra u hebt besloten welk appartement voor u geschikt is, zal ons verhuurteam u een kopie van het contract overhandigen en u vragen om de volgende zaken te verstrekken om de beschikbaarheid van uw appartement te garanderen.

BBF Serviced Apartment:

  • Een kopie van uw paspoort of ID
  • Ondertekend contract (dit moet in het Frans of Nederlands zijn, Engels wordt niet aanvaard omdat het geen officiële taal van België is)
  • Bewijs van werk / inkomen (op verzoek)
  • Voorschot en eerste factuurbetaling

BBF Residentieel Appartement:

Naast de gevraagde informatie voor onze serviceappartementen, dient u, voor het huren van een woning, ook een bewijs te leveren van 3 opeenvolgende maanden betaald werk in de laatste 6 maanden.

Zodra uw contract is ondertekend en de gevraagde informatie en betalingen zijn gedaan, zullen onze verhuur consultants contact met u opnemen via e-mail om u voor te stellen aan uw toegewijde Service Adviseur.

Zij zijn uw persoonlijke contactpersoon en kunnen u helpen met alle vragen die u heeft voor de duur van uw verblijf bij BBF Serviced Apartments. Zij zullen u ook voorzien van alle relevante check-in informatie.

BBF Serviced Apartment: Instructies voor het doen van deze betalingen zijn opgenomen in de e-mail die de verhuur consultant u zal sturen met het contract. De handigste manier om te betalen is online via één de volgende manieren:

  1. Bankoverschrijving - De bankrekeninggegevens van BBF voor de overschrijving staan vermeld op de factuur.
  2. Via uw MyBBF Login - Login op uw My BBF account en u ziet op de homepage de mogelijkheden om online elektronisch te betalen met een kaart.

BBF Residentieel Appartement: U kunt uw maandelijkse huurbetalingen op dezelfde manier doen als bij de hierboven genoemde Serviced Apartments. De huurwaarborg wordt geregeld via een huurwaarborgrekening bij Korfine. De waarborg wordt na einde huur vrijgegegeven in onderlinge samenspraak. 

Over de administratieve afhandeling hoeft u zich geen zorgen te maken bij BBF. Veel van onze huurders wonen in het buitenland als ze bij ons boeken.

Wij mailen u een kopie van uw contract voor uw handtekening en u kunt het document eenvoudigweg scannen en via e-mail aan ons terugsturen. 

Zorg ervoor dat u het originele getekende contract bij aankomst in België meeneemt, voor het geval dat er op een bepaald moment een origineel exemplaar nodig is. 

BBF Serviced Apartment:

Zodra u de nodige documenten en betalingen voor uw appartement hebt ingevuld en teruggestuurd, zal uw Sales Consultant u voorstellen aan uw persoonlijke Service Advisor. 

Zij zullen u een welkomstmail sturen die u informeert over uw check-in datum en tijd en hoe u de sleutels van uw appartement kunt afhalen. 

Sleutels kunnen persoonlijk worden afgehaald in ons kantoor tijdens kantooruren of in onze beveiligde kluizen in onze gebouwen.

 BBF Residentieel Appartement:

Het tijdstip en de datum van overhandiging van de sleutels wordt altijd persoonlijk overeengekomen bij de ondertekening van uw contract. 

BBF Serviced Apartment:

Geen zorgen! BBF Serviced Apartments biedt veilige sleutelkluisjes in de hele stad. Als u buiten onze kantooruren aankomt en uw sleutels niet persoonlijk kunt afhalen, krijgt u een beveiligde code voor onze sleutelkluisjes, zodat u de sleutels kunt afhalen en toegang krijgt tot uw appartement. 

BBF Residentieel Appartement:

Het tijdstip en de datum van overhandiging van de sleutels wordt altijd persoonlijk overeengekomen bij de ondertekening van uw contract. 

BBF Serviced Apartment:

Aangezien onze Serviced Apartments korte, middellange en lange verblijven aanbieden, wordt er geen volledig check-in/out rapport verstrekt. 

Voordat u uw appartement binnenkomt, zal uw Service Adviseur persoonlijk het appartement bezoeken om er zeker van te zijn dat het klaar is voor uw aankomst en zal hij foto's maken van de huidige staat van het appartement. Dus geen stress, er zullen geen verrassingskosten zijn aan het einde van uw verblijf.

We raden alle huurders echter aan om het opmerkingenformulier voor de inventaris op uw MyBBF-portaal in te vullen en zelf foto's te maken bij het binnenkomen van het appartement, zodat alle partijen tevreden zijn bij het uitchecken.   

BBF Residentieel Appartement:

Aan het begin en het einde van uw huurcontract wordt door een externe deskundige een check-in rapport opgesteld. Deze servicekosten worden gedeeld door de eigenaar en de huurder en het rapport wordt verstrekt bij betaling. 

U heeft dan 14 dagen de tijd om eventuele opmerkingen te maken over het rapport van de deskundige. 

Meubilair: Comfortabel meubilair. Houten, tegel- of tapijtvloeren.

Connectiviteit: WIFI-aansluiting en kabeltelevisie. Een videofoonaansluiting. Een individuele thermostaat om de verwarming te regelen.

Keuken: Volledig uitgerust, met inbegrip van een magnetron, fornuis, koelkast en een volledige set van kookgerei, serviesgoed, glaswerk en keukengerei.

Badkamer: Met douche en, in bepaalde gevallen, een bad. Een eco-vriendelijk welkomstsetje met toiletartikelen. 

Linnengoed: Handdoeken en bedlinnen worden verstrekt en elke twee weken verschoond. 

Slaapkamer: Een één- of tweepersoons bed en kleerkast. Dekbedden en kussens zijn aanwezig, maar het staat u vrij om uw bedlinnen te gebruiken.

Extra's: Sommige appartementen hebben een balkon, een wasmachine en een droogkast.

Gemeenschappelijke wasmachines: Er is een gemeenschappelijke wasruimte in de kelder van bijna elke BBF woning.

Houd er rekening mee dat er kleine variaties kunnen zijn van gebouw tot gebouw. Voor specifieke kenmerken van uw appartement kunt u contact opnemen met uw persoonlijke Service Adviseur.

BBF Apartments biedt service- en residentiële appartementen, gemeubileerd en ongemeubileerd. Extra diensten zoals schoonmaak en linnengoed zijn afhankelijk van uw individuele contract. Dus controleer uw contract voor meer details over de diensten die u heeft aangevraagd. 

Als u extra of meer frequente schoonmaakdiensten wilt aanvragen, kan dit eenvoudig worden geregeld door contact op te nemen met uw persoonlijke Service Adviseur. 

Bij een verblijf in een serviced appartement zijn onze toegewijde technische medewerkers beschikbaar om eventuele problemen of reparaties in uw appartement en/of de gemeenschappelijke ruimtes op te lossen.

Verblijft u in een BBF-residential of bemeubeld appartement? Dan kan ons technisch team elke interventie uitvoeren, maar er kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. Neem voor meer informatie contact op met uw BBF-verhuur consultant.

BBF Appartementen zijn meestal gelegen in Brussel of Antwerpen, maar we zullen binnenkort nieuwe woningen openen in Gent, dus hou ons in de gaten!

BBF heeft ook partneraanbieders over de hele wereld, dus als u geïnteresseerd bent in een verblijf bij een van onze partnerappartementen die op onze website staan vermeld, neem dan contact op met onze verhuur consultants en zij kunnen u helpen. 

Helaas kunnen we geen huisdieren toelaten in onze appartementen, met uitzondering van ons kort verblijf Zilverhof Residentie gelegen in de buurt van de internationale luchthaven van Brussel in Diegem.

Uw gebouw en appartement zijn verzekerd voor brand- en aanverwante risico's, en voor elektrische en waterschade. Uw persoonlijke bezittingen worden echter niet gedekt door de verzekering van de verhuurder.

Om u te verzekeren tegen schade aan uw persoonlijke eigendommen, adviseren wij u een aparte verzekering af te sluiten.

Nee, roken is strikt verboden in alle appartementen en in alle gemeenschappelijke ruimtes van het gebouw. De meeste appartementen hebben een balkon, waardoor de huurders direct buiten kunnen roken.

De meeste van onze woningen beschikken over een ondergrondse parkeergarage. Parkeerplaatsen kunnen samen met uw appartement of apart worden geboekt.

Neem contact op met onze verhuur consultants voor beschikbaarheid en prijzen.

Alle BBF-appartementen hebben een lift in het gebouw. 

De meeste van onze woningen zijn toegankelijk voor gasten met beperkte mobiliteit. Onze verhuur consultants helpen u graag bij het vinden van een appartement dat het beste aansluit bij uw behoeften op het gebied van toegankelijkheid.

U bent vrij om mensen uit te nodigen in uw appartement. Uit beleefdheid jegens de buren vragen wij alle huurders om de nachtrust te respecteren tussen 22.00 uur en 8.00 uur 's morgens.

We vragen alle gasten om de algemene informatie en de beleefdheidsregels die in de BBF Rental Manual en in alle BBF-huizen staan, zorgvuldig te lezen. Dit zorgt voor een aangenaam verblijf voor iedereen.

Als u een BBF Serviced Apartment met schoonmaakdiensten heeft aangevraagd, dan worden deze inderdaad geleverd en zullen om de twee weken worden gewijzigd tijdens de reguliere schoonmaakdiensten.

De internetverbinding is inbegrepen in alle huurformules voor onze Serviced Apartments.

In sommige appartementen zijn LAN-kabels en WIFI-routers aanwezig. In de meeste gebouwen niettegenstaande is er standaard wifi via een hotspot aanwezig. 

Een voorziening voor water, elektriciteit, verwarming, gratis internet, tweewekelijkse schoonmaakdiensten, bad- en bedlinnen, technische assistentie, kabel-tv, appartement/gebouwverzekering (geen persoonlijke inhoudsverzekering), centrale afvalophaling en administratiediensten zijn allemaal inbegrepen in de huurprijs.

Hier bij BBF proberen we zo flexibel mogelijk met onze huurders om te gaan. 

Wij adviseren om uw appartement minimaal 2 weken van tevoren te reserveren.

Afhankelijk van de beschikbaarheid is het echter mogelijk om een appartement slechts één dag van tevoren te reserveren.

Voor onze woningen buiten Brussel is er geen minimale verblijfsduur.

In het Brusselse Gewest bepaalt de plaatselijke wetgeving echter dat het minimumverblijf 3 maanden is, anders wordt het geclassificeerd als "toerisme" en daarom kunnen wij geen huurovereenkomsten opstellen voor minder dan 91 dagen, aangezien onze appartementen worden geclassificeerd als Residentieel.

BBF biedt ook accommodatie voor (vanaf) wekelijkse boekingen. Het is 20 minuten treinen naar het centrum van Brussel en 5 minuten rijden naar de luchthaven. Voor meer informatie zie Zilverhof Residence.

Huurders - Tijdens uw verblijf

De handigste manier om te betalen is online via één van beide:

  1. Bankoverschrijving - De bankrekeninggegevens van BBF voor de overschrijving staan vermeld op uw factuur. 
  2. Via uw MyBBF Login - Login op uw My BBF account en u ziet op de homepage de mogelijkheden om online elektronisch te betalen met een kaart. 

Mijn BBF is het huurdersportaal voor alle BBF-huurders. Het stelt u in staat om onderhoudsaanvragen aan te maken, uw huur te betalen en u te voorzien van nuttige informatie en updates van het BBF Apartments Team. 

Toen uw contract voor het eerst werd aangemaakt, zou u een automatische e-mail hebben ontvangen van ons reserveringsaanvraagsysteem waarin u wordt uitgenodigd om deel te nemen en uw My BBF Login aan te maken. 

Bij BBF Apartments hanteren we een nultolerantie ten aanzien van betalingsachterstanden, omdat we niet alleen een verantwoordelijkheid hebben tegenover onze huurders, maar ook tegenover onze investeerders die met ons samenwerken. Om ervoor te zorgen dat u geen achterstallige betalingen ontvangt, zorgen sms'jes of bezoeken ervoor dat u ten minste 24 uur voor de vervaldatum die op uw factuur staat vermeld, uw betaling doet. 

Als u uw persoonlijke gegevens en contactgegevens moet bijwerken, stuur dan een e-mail naar uw persoonlijke Service Adviseur en hij of zij zal deze voor u kunnen bijwerken in onze systemen. 

BBF Serviced Apartment:

Niet-Dringende Verzoeken:
Om eventuele onderhoudsproblemen in uw appartement of gebouw te melden, logt u in op uw My BBF-portal, klikt u op Support en 'Technical Assistance'. U krijgt dan een formulier te zien waarmee u uw verzoek kunt indienen, dat onmiddellijk naar ons interne onderhoudsteam wordt gestuurd. 

Dringende verzoeken:
Als u een dringend verzoek heeft (lek, stroomuitval, overstroming, enz.) kunt u uw verzoek alleen via Mijn BBF indienen en zo snel mogelijk uw persoonlijke Service Adviseur bellen, zodat deze op de hoogte is van uw verzoek en zo nodig de oplossing kan versnellen. 

Dringende verzoeken (buiten kantooruren):
Als u een ambulance, politie of brandweer nodig heeft, bel dan direct naar 112.
Anders kunt u ons BBF-noodnummer buiten kantooruren bellen dat in uw incheckmail staat of beschikbaar is in Mijn BBF in ons Huurhandboek.

BBF Residentieel Appartement:

Net als bij onze serviceappartementen kunt u via ons portaal online onderhoudsverzoeken indienen, maar er kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. 

Indien u niet thuis bent hoeft u zich geen zorgen te maken. Onze technici hebben sowieso toegang. Als ze bij uw flat aankomen, kloppen ze aan. Indien niet aanwezig, betreden ze de woonst en gaan ze aan de slag om de reparatie die u aangevraagd heeft in orde te brengen. 

BBF Serviced Apartment:

De aanvragen voor technische interventies zijn gratis. Dit maakt deel uit van onze dienstverlening. 

Schade of problemen veroorzaakt door slecht gebruik of opzettelijk aangerichte schade of wijzigingen aan het appartement worden wel aangerekend. 

Als er bijvoorbeeld een aanvraag is om een afvoer te ontstoppen, dan is dit de eerste keer tijdens uw verblijf gratis omdat dit kan veroorzaakt zijn door de vorige huurder. Als de afvoer echter opnieuw verstopt geraakt wordt dit veroorzaakt door oneigenlijk gebruik waardoor voedsel, vet of haren voor verstopping zorgen. In dit geval zullen de kosten verhaald worden op de huurder. 

Residentiële appartementen:

Onderhoud en kleine reparaties zijn niet inbegrepen in onze contracten voor residentiële appartementen, maar als u deze service wilt laten opnemen, neem dan contact op met uw Real Estate Advisor om te zien of deze beschikbaar is voor uw woning. 

Als u een onderhoudsaanvraag heeft ingediend bij BBF zullen wij ons best doen om deze zo snel mogelijk te repareren. Bij alle klussen hebben we een 'priority' systeem, waarbij dringende of risicovolle klussen eerst worden geklaard. Als u een onderhoudsaanvraag voor een lage urgentieklus hebt ingediend, houdt u er dan rekening mee dat er vertragingen kunnen optreden als het een drukke periode is. 

Als u zich zorgen maakt over uw verzoek, neem dan contact op met uw persoonlijke Service Adviseur, zodat deze dit voor u kan controleren. 

De schoonmaakdiensten van BBF zijn alleen inbegrepen in ons Serviced Apartments-pakket, als dit niet in uw contract is opgenomen, ontvangt u deze service niet automatisch. Echter, als u geïnteresseerd bent in het ontvangen van BBF's schoonmaakdiensten als onderdeel van uw contract neem dan contact op met uw persoonlijke Service Adviseur voor meer informatie. 

Onze schoonmakers zijn gepland om elke week op een vaste dag een bezoek te brengen aan de appartementsgebouwen. Als uw eerste schoonmaakbeurt op een donderdag plaatsvindt, kunt u dus verwachten dat deze op die dag wordt voortgezet voor de toekomst. 

Wanneer u niet aanwezig bent , hoeft u zich geen zorgen te maken. Onze schoonmaakploeg klopt eerst aan om te zien of u er bent. Bent u er niet dan verschaffen ze zich toegang en frissen ze je flat op. Ze verstrekken vers bed- en badlinnen zodat je s’avonds kan slapen in fris gewassen lakens.

Als er om een of andere reden iets is misgegaan en u hebt ze niet gezien op uw geplande week, neem dan contact op met uw persoonlijke Service Adviseur, zij zullen in staat zijn om te controleren namens u. 

Zodra u uw contract met BBF hebt ondertekend, zal per mail door ons verhuurteam worden voorgesteld aan uw persoonlijke serviceadviseur. 

Als u hun e-mailadres bent vergeten, stuur dan een e-mail naar info@bbf.be en zij zullen uw bericht doorgeven. 

Als u wijzigingen in uw contract wilt aanbrengen, dient u contact op te nemen met uw persoonlijke Service Adviseur, die u kan helpen bij uw aanvraag. 

BBF Serviced Apartment:

U kunt uw contract op elk moment tijdens de huurperiode verlengen, u stuurt gewoon een e-mail naar uw persoonlijke Service Adviseur en deze zal de contractinformatie actualiseren. 

BBF Residentieel Appartement:

Het wordt automatisch verlengd, tenzij de huurder 3 maanden voor het einde van zijn contract een opzegging doet. 

Dit kan echter variëren afhankelijk van uw individuele contract, dus als u vragen heeft, neem dan contact op met uw Real Estate Advisor. 

Als het tijdens kantooruren is gebeurd, kunt u contact opnemen met uw persoonlijke Service Adviseur om te zien of we u kunnen voorzien van BBF-sleutels om u terug te laten gaan in uw appartement. Let op, als u de sleutels van BBF krijgt moet u deze binnen 24 uur teruggeven aan BBF.

Als u zichzelf na sluitingstijd uit uw appartement hebt opgesloten, kunt u onze buitendienstlijn 02 705 05 21 bellen en onze medewerkers van de nooddienst kunnen u terug in het appartement laten komen. Let op, voor deze service wordt 50 EUR in rekening gebracht. 

Als je je sleutels kwijt bent;

Om veiligheidsredenen zal het slot zelf vervangen moeten worden. Dit wordt gedaan door onze technici en de kosten kunnen variëren afhankelijk van het type slot.    

Bij BBF streven we ernaar om u de beste verblijfservaring te bieden. Als u echter een klacht van welke aard dan ook wilt indienen, neem dan contact op met uw persoonlijke Service Adviseur via telefoon of e-mail, zodat zij uw eventuele zorgen kunnen bespreken. 

Ja, we hebben opklapbedden beschikbaar voor tijdelijke gasten. Vraag uw persoonlijke Service Adviseur naar deze service. 

Bedden zijn beschikbaar tegen een eenmalige vergoeding van €50 en inclusief beddengoed en handdoeken voor maximaal een maand. 

Als uw gast langer blijft dan deze periode, raden wij u aan contact op te nemen met uw persoonlijke Service Advisor om een upgrade aan te vragen naar een appartement met een extra slaapkamer. 

Ja, maar dat hangt af van de voorwaarden van uw huurcontract en de beschikbaarheid van de andere appartementen. 

Huurders - Beëindiging van uw verblijf

BBF Serviced Apartment:

Als u uw huur wilt beëindigen wanneer uw huidige contract afloopt, vragen wij u om een schriftelijke kennisgeving van twee weken in een e-mail aan uw persoonlijke Service Adviseur. 

BBF Residentieel Appartement:

Schriftelijke opzegging is vereist 3 maanden voor het einde van uw contractdatum. 

BBF Serviced Apartment:

Zodra u uw persoonlijke Service Adviseur op de hoogte heeft gesteld van de beëindiging van uw contract, zal deze dit voor u in het systeem bijwerken. Zij zullen u ook een e-mail sturen met instructies met betrekking tot:

  • Uw laatste huurbetaling om alle uitstaande huur en eventuele openstaande facturen te vereffenen (indien van toepassing)
  • Waar kunt u uw sleutels inleveren?
  • De procedure voor de controle van de staat van het appartement
  • De teruggave van uw waarborg

Wij vragen u ervoor te zorgen dat de volgende zaken voor uw vertrek zijn gedaan:

  • Zorg dat alles wat u verplaatst of veranderd hebt in het appartement terug in de originele staat komt.
  • Leeg het appartement van alle persoonlijke bezittingen (kleding, tassen, toiletartikelen enz.).
  • Verwijder alle afval uit het appartement
  • Maak de koelkast leeg, zet hem uit en laat de deur open om hem te laten ontdooien.

Wij raden u ook aan om voor uw vertrek uw eigen check-out foto's van het appartement te maken. Op die manier heeft u foto's van het in- en uitchecken beschikbaar voor het geval er bij uw vertrek een verschil is tussen de normen van het appartement. 

Op de dag dat uw contract afloopt, vragen wij u het appartement voor 11 uur 's ochtends te verlaten.   

BBF Residentieel Appartement:

Zodra u uw vastgoedadviseur heeft laten weten dat u uw appartement gaat verlaten, zullen zij bevestigen dat zij het bericht hebben ontvangen.

Eénmaal bevestigd zal de huurovereenkomst beëindigd worden en wordt er een afspraak gemaakt met de expert voor de uitgaande plaatsbeschrijving. Ook over de sleuteloverhandiging en het vrijgeven van de huurwaarborg wordt u gecontacteerd. 

BBF Serviced Apartment:

Als u aanwezig wilt zijn bij uw check-out inspectie, vraag dit dan aan uw persoonlijke Service Adviseur ten minste 1 week voor uw check-out datum. Dit is noodzakelijk omdat de inspectie niet wordt uitgevoerd door ons Service Team maar door een Property Inspector met een vast schema voor inspecties. Daarom kunnen we helaas niet garanderen dat een gezamenlijke check-out mogelijk zal zijn.  

Wij raden daarom alle huurders aan om zowel bij het inchecken als bij het uitchecken zelf foto's te maken van de staat van het appartement als bewijs. 

BBF Residentieel Appartement:

Deze inspectie wordt voltooid op de laatste dag van uw contract en we raden u ten zeerste aan om aanwezig te zijn.

BBF Serviced Apartment:

Zodra u uw persoonlijke Service Adviseur op de hoogte heeft gesteld van uw beslissing om het contract te beëindigen, zal hij u een e-mail sturen met instructies voor het uitchecken, inclusief details over waar u uw sleutel moet achterlaten.

Als u uw e-mail niet kunt vinden, weet u dan nog waar u uw sleutels heeft opgehaald aan het begin van uw verblijf? Normaal gesproken is dat de plaats waar u ze ook terugbrengt. De meeste BBF-gebouwen hebben een beveiligde retourbus in de ingang, die zich vlakbij of onder de sleutelkluis bevindt waar u uw sleutels heeft opgehaald, u wordt gevraagd om ze hier terug te brengen. 

Om toegang te krijgen, hoeft u alleen maar aan het handvat te trekken, de sleutels op de lade te leggen en deze weer te sluiten. Zo kunnen de sleutels in de opvangbak vallen. 

BBF Residentieel Appartement:

U kunt de sleutels overhandigen tijdens de uitgaande plaatsbeschrijving.

BBF Serviced Apartment:

Wij streven ernaar om uw verblijf af te ronden en het bedrag van de aanbetaling binnen 14 werkdagen na de definitieve datum van uw verblijf aan onze huurders terug te betalen. 

Houd er echter rekening mee dat als uit het check-out rapport blijkt dat de woning niet in dezelfde staat is geretourneerd als waarin deze is gehuurd, dit de periode kan verlengen die nodig is om BBF in staat te stellen uw huur af te ronden en uw borg geheel of gedeeltelijk terug te betalen. 

BBF Residentieel Appartement:

Zodra het rapport van de expert is ontvangen, organiseren we het papierwerk voor Korfine om de borg aan u terug te betalen. 

Normaal gesproken duurt dit 3-4 werkdagen.

BBF Serviced Apartment:

Zodra u uit uw appartement bent uitgecheckt, vindt de check-out inspectie normaal gesproken binnen 48 uur na vertrek plaats. Dit rapport wordt dan doorgestuurd naar uw persoonlijke Service Adviseur voor controle. Als er schade of vermiste items uit het appartement zijn, zal uw Service Adviseur contact met u opnemen om u op de hoogte te stellen van de items en de relevante kosten. 

Normaliter worden stortingen binnen 14 werkdagen teruggestort. Voor specifieke details verwijzen wij u naar Hoe lang duurt het om mijn borg terug te geven?

BBF Residentieel Appartement:

Voor specifieke details verwijzen wij u naar de vraag: Wat gebeurt er nadat ik mijn contract heb opgezegd?

BBF Serviced Apartment:

Check-out tijd is om 11 uur 's morgens. Als u om welke reden dan ook een verlenging nodig heeft, neem dan contact op met uw persoonlijke Service Adviseur om te zien of dit mogelijk is. 

BBF Residentieel Appartement:

Dit is afhankelijk van het tijdstip van de afspraak met de expert die op de laatste dag van uw contract is ingepland. Neem contact op met uw vastgoedadviseur voor meer informatie.

BBF Serviced Apartment:

De handigste manier om te betalen is online via:

  1. Bankoverschrijving - De bankrekeninggegevens van BBF voor de overschrijving staan vermeld op uw factuur. 
  2. Via uw MyBBF Login - Login op uw My BBF account en u ziet op de homepage de mogelijkheden om online elektronisch te betalen met een kaart. 

Houd er rekening mee dat als er schade of ontbrekende items in het appartement zijn op het moment van uitchecken, deze items eenvoudigweg worden afgetrokken van uw borg. Daarom hoeft u deze factuur niet te betalen, tenzij het bedrag hoger is dan uw borg, in dat geval kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Investeerders - Aan de slag

BBF is begin jaren '90 begonnen als de verhuurbedrijfstak van wat nu Candor heet. Door de groei van de Europese instellingen, de uitbreiding van de NAVO-lidstaten en de opkomst van steeds meer projectmedewerkers en consultants in multinationale bedrijven ontstond de behoefte aan flexibele huisvesting met diensten.

Candor en BBF behoren beide tot dezelfde familie van aandeelhouders. BBF is de enige interne exploitant. De overige activiteiten, zoals hotels en studentenhuisvesting, worden door externe partners uitgevoerd.

Ja, ons licentienummer is BIV 201416

Ja, BBF werkt met zelfstandige eigenaren van onroerend goed. Als u geïnteresseerd bent in het uitzoeken of uw woning de juiste combinatie is met onze diensten, stuur dan een e-mail naar info@bbf.be.

BBF Apartments is een full-service vastgoedbeheerdienst voor investeerders. Wij bieden onze investeerders een keuze aan investeringsmogelijkheden, van Serviced Apartments tot Residential ongemeubelde opties om hen zo flexibiliteit en keuze te geven in hun financiële planning. 

We leveren ook extra diensten aan onze eigenaren, waaronder:

  • Klusjesmanservice tegen een lage jaarlijkse bijdrage
  • On-demand service van uw toegewijde Service Team
  • Snelle huurontvangsten daar wij dagelijks doorstortingen doen, niet maandelijks of drie-maandelijks.

De BBF-appartementen bevinden zich meestal in de hoofdstad van België, Brussel. We bieden echter ook investeringsmogelijkheden in Antwerpen en binnenkort ook in Gent. Als u meer wilt weten over deze mogelijkheden kunt u terecht op de website van Candor

Bij BBF streven we naar gemoedsrust voor onze eigenaar-investeerders. Daarom rekenen we een kleine vergoeding eenmaal per jaar (120EUR per appartement) die ervoor zorgt dat onze technici elke onderhoudsaanvraag of reparatie die door uw huurder wordt uitgevoerd, bijwonen, zonder dat u daarvoor zelf kosten hoeft te betalen. 

De enige keer dat u een factuur ontvangt is wanneer reparaties of items in het appartement vervangen moeten worden vanwege leeftijd of algemene slijtage.

Als er schade of reparaties nodig zijn door misbruik of breuk van de huurder, is de huurder verantwoordelijk voor de betaling van de factuur.    

BBF maakt het investeren in onroerend goed gemakkelijk voor u door het uitvoeren van onderhoud of reparaties tot een maximum bedrag van 250 EUR zonder dat u uw goedkeuring hoeft te vragen. Alles wat boven dit bedrag komt, nemen wij altijd contact met u op voordat de werkzaamheden worden afgerond.

BBF heeft meerdere kantoorlocaties ten dienste van onze investeerders en huurders in heel Brussel. Voor een volledige lijst van onze locaties en openingstijden kunt u terecht op de pagina 'Contact' op onze website.

We hebben toegewijde Service Teams die er zijn om voor onze investeerders en hun huurders te zorgen. Afhankelijk van waar uw appartement is gelegen staat u in contact met onze BBF East of BBF West Service Team leden. 

 

Wanneer u uw mandaat om met BBF te werken ondertekent, wordt u voorgesteld aan uw Service Team, zodat er altijd iemand is die u kunt bellen als u vragen hebt over uw investering. 

BBF beheert uitsluitend appartementen, wat betekent dat we meer dan 25 jaar expertise hebben in de unieke behoeften en vereisten voor appartementen en samenwerking met syndici. 

Het feit dat we extra diensten op maat te kunnen leveren aan uw huurders, zoals schoonmaak en onderhoud, maakt het nog efficiënter. 

Onze standaardovereenkomsten met eigenaren zijn voor 5 jaar, waarna deze automatisch worden verlengd, tenzij dit vooraf wordt aangekondigd. 

Voor meer informatie over het werken met BBF kunt u contact opnemen met info@bbf.be.

Absoluut. Wij ontmoeten u graag persoonlijk om de huur van uw appartement te bespreken. U kunt een persoonlijke afspraak maken door het formulier op onze 'Contact' pagina in te vullen.   

Beleggers - Verhuring

Als uw eigen foto's door een professional zijn gemaakt, voldoet u aan onze standaard en heeft u de hoge resolutie bestanden in JPEG- of PNG-formaat - absoluut!

Als ze niet aan deze eisen voldoen, sturen we een van onze professionals om ervoor te zorgen dat uw woning er op zijn best uitziet wanneer deze online wordt geadverteerd voor verhuur. 

BBF Serviced Apartment:

BBF Serviced Apartments staan niet alleen op onze website, social media kanalen, maar ook op meer dan twintig externe verhuurplatvormen. 

BBF is ook actief betrokken bij de internationale netwerken van België, met lidmaatschappen in vele internationale groepen en kamers van koophandel. Ons Sales Team woont regelmatig netwerkevenementen bij om contact te houden en tegemoet te komen aan de behoeften van de groeiende internationale gemeenschap in België. We hebben ook werkrelaties met vele internationale bedrijven en hun partnerbedrijven. 

BBF Residentieel Appartement:

Naast het bovenstaande maken we ook gebruik van de traditionele vastgoedwebsites zoals Immoweb, Immovlan etc. om ons te richten op de residentiële markt in België.

Aangezien veel van onze huurders in onze serviceappartementen internationale gasten zijn die hier voor flexibele periodes verblijven, zorgen we ervoor dat al onze huurders worden gescreend. We zorgen ervoor dat er geen contract wordt goedgekeurd, tenzij ze het volgende hebben verstrekt: 

  • Duidelijke identificatie (een kopie van hun paspoort of ID)
  • Bewijs van werk / inkomen (op verzoek)
  • Voorschot en eerste factuurbetaling

Voor onze residentiële appartementen, in aanvulling op de gevraagde informatie voor onze service-appartementen, zult u ook het bewijs moeten leveren van 3 opeenvolgende maanden van betaald werk binnen de laatste 6 maanden.

Wanneer u voor het eerst besluit om te huren met BBF, organiseren we voor ons professionele schoonmaakteam om binnen te komen en een volledige schoonmaakservice te bieden, zodat uw appartement klaar is om te verhuren aan uw eerste huurder. 

Als uw appartement voor de eerste keer wordt verhuurd, is elke schoonmaakbeurt daarna de verantwoordelijkheid van de huurder en wordt deze in rekening gebracht als onderdeel van hun eerste maandelijkse factuur. 

Als u het appartement zelf wilt schoonmaken en voorbereiden, is dit ook een optie. 

Investeerders - Onderhoud

Niet-Dringende Verzoeken:
Om eventuele onderhoudsproblemen te melden kan een huurder inloggen op zijn My BBF portal en online een onderhoudsverzoek indienen. Deze wordt direct naar ons interne onderhoudsteam gestuurd. 

Urgente aanvragen:
Als een huurder een dringende aanvraag heeft (lek, stroomuitval, overstroming etc.) dan dient hij een aanvraag in bij My BBF (dit stelt ons in staat om het onderhoudsteam snel te verwittigen), maar ook om hun persoonlijke Service Adviseur te bellen zodat ze kunnen escaleren als dat nodig is. 

Dringende verzoeken (buiten kantooruren):
Als een huurder buiten de kantooruren van BBF dringend hulp nodig heeft, hebben we 24 uur per dag en 7 dagen per week een noodnummer beschikbaar waarmee hij snel hulp kan krijgen.

Bij BBF streven we naar gemoedsrust voor onze eigenaar-investeerders. Daarom rekenen we een kleine vergoeding eenmaal per jaar (120EUR per appartement) die ervoor zorgt dat onze technici elke onderhoudsaanvraag of reparatie die door uw huurder wordt uitgevoerd, bijwonen, zonder dat u daarvoor zelf kosten hoeft te betalen.

De enige keer dat u een factuur ontvangt is wanneer reparaties of items in het appartement vervangen moeten worden vanwege leeftijd of algemene slijtage.

Als er schade of reparaties nodig zijn door misbruik of breuk van de huurder, is de huurder verantwoordelijk voor de betaling van de factuur.  

Als u graag een meer 'hands-off' investeerder bent, om uw leven gemakkelijker te maken, is BBF de investering voor u. Onze contracten zijn immers vooraf geautoriseerd voor de afhandeling van onderhoud tot 250EUR. Alles wat boven dit bedrag komt, vragen wij altijd om goedkeuring.

Absoluut. Wanneer u zich bij BBF aanmeldt en uw mandaat ondertekent, geeft u BBF de machtiging om te handelen naar aanleiding van de behoeften op het gebied van onderhoud of reparatieproblemen.

In het algemeen zal ons technisch team toestemming vragen voor elke reparatie die meer dan 250EUR kost.

Eventuele reparaties die onder dit bedrag worden uitgevoerd, kunnen met schriftelijke toestemming automatisch worden afgetrokken van uw maandelijkse huurfactuur. 

Alle apparaten die in uw appartement zijn geïnstalleerd hebben een garantie van 2 jaar. 

Wat de onderhoudswerkzaamheden betreft, zijn onze technici gedekt door een verzekering om de werkzaamheden in uw appartement te voltooien. 

Over het algemeen is er na vele jaren van gebruik behoefte om uw appartement op te frissen. 

BBF houdt voortdurend toezicht op het uiterlijk van alle appartementen om ervoor te zorgen dat de kwaliteit en de normen worden gehandhaafd. Wij staan in contact met u als er verbouwingen nodig zijn. 

Dit kan een eenvoudige herschildering van de muren zijn of een volledig renovatieproject. Als u geïnteresseerd bent in meer informatie over het renoveren van uw appartement kunt u contact met ons opnemen via renovation@bbf.be.  

BBF houdt voortdurend toezicht op het uiterlijk van alle appartementen om ervoor te zorgen dat de kwaliteit en de normen worden gehandhaafd. Wij staan in contact met u als er verbouwingen nodig zijn. 

Als u vragen heeft over uw appartement, neem dan contact op met uw BBF Serviceteam, zelfs als zij niet in staat zijn om u te helpen, zullen zij weten met wie u contact moet opnemen om ervoor te zorgen dat uw vraag snel wordt beantwoord.

Zoeken
Maat
Prijs

Panden vergelijken

Vergelijk